zaterdag 19 mei 2012

wel mijn dag of niet mijn dag?

Vandaag begon me dag niet echt super. De rede? Ik werd maar niet wakker, zelfs na een douche niet!
En dat terwijl ik wel het een en ander in me hoofd had om te doen vandaag.
Hoog op me lijstje stond de kabel trui voor Jade. Want tot me schrik besef ik steeds meer dat er mega grote kans is dat ze der trui straks niet eens zal gaan passen. Mevrouwtje begint namelijk al naar maat 104 te gaan en de trui die ik maak is 92 / 98. Nu komt het wel vaak voor dat de truien die ik maak meestal wat groter uit vallen maar met deze weet ik het zozeer niet... Ai ai ai.

Dus daar kwam me aanteken boekje voor het breien weer tevoorschijn.


De afgelopen 3 avonden was ik er al druk mee bezig om de eerste mouw af te krijgen. Voorpand en achterpand is al wel af.


Blijft wel makkelijk hoor zo'n aanteken schrift. Zo heb ik alle aantekeningen bij elkaar en het leuke is dat ik de foto's van mijn creaties erbij kan zetten. Lijkt me leuk voor later. Alleen moet ik nog steeds mijn maaksels uitprinten.

Maar vanmorgen ben ik eerst maar de moet dingetjes gaan regelen: boodschappen, postbank....
Gelijk ben ik maar even gaan kijken naar schoenen voor Jamie want dat was hard nodig.
En kijk, dit zijn ze geworden:



We hadden ze ook in het marine blauw gezien met witte zool maar helaas te klein. Maar deze zilveren vonden we toch ook wel erg leuk. En eigenlijk nog praktischer (schrijf je dat zo? haha) want het past overal bij!


Jade wilde ook gelijk nog even haar nieuwe schoenen laten zien die ze van opa en oma voor der verjaardag heeft gekregen.

Van de week bedacht ik me nog dat de broek van me broertje hier nog lag, met de vraag of ik hem misschien kon maken. Zijn zakken waren kapot gegaan door sleutels. Leek me makkelijk te repareren. Gewoon een biaiseband omheen zetten. Maar... ik kon hem niet onder de naaimachine leggen. Vandaag er nog even naar gekeken en gelijk aangepakt. Heb het maar met de hand gemaakt. Echt mooi is het niet geworden vind ik zelf maar het is wel veel beter dan hoe het was.



Ook al begon me dag niet lekker, het is eindelijke wel goed gekomen en heb toch wat van me dag kunnen maken. Ook met dank aan mijn meiden die mij heel even hebben laten slapen op de bank waar ik erg van opknapte. Heb zelfs nog Jamie der aardbeien jurk gerepareerd! Het bandje was los gegaan omdat ze hem met wat teveel geweld had uitgedaan.
Weersvoorspelling kwa temperatuur is goed voor morgen dus wie weet kan ze hem morgen aan!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten