donderdag 3 mei 2012

Mijn nieuw avontuur

Afgelopen week ben ik begonnen in me tuin.
Ja ik geloof het zelf nog amper maar ik heb een begin gemaakt!
Regelmatig lees ik hier en daar iets over moestuintjes, of zie ik op kro ofzo een kinderprogramma over goeien. Erg leuk. Dus dacht laat ik het nu eens zelf proberen. Wie weet is het goedkoper en anders is het ook gewoon leuk voor de kids (en stiekem ook voor mezelf).

Heb al een stuk grond zo goed als onkruidvrij gemaakt.
In de schuur stonden nog planken van ons laminaat wat niet meer te gebruiken is maar nog niet was weggegooit. Dus heb dat gebruikt om eromheen te zetten zodat het een beetje afgebakerd is.

Tot nu toe ben ik eigenlijk al best trots op mezelf.
Morgen hoop ik me brocoli plantjes erin te kunnen zetten.
Ook heb ik zaadjes liggen om wortels te planten maar ben er nog niet uit hoe ik dat wil aanpakken...
Eerst in huis laten groeien en daarna naar buiten of gelijk hup de grond in.
Adviesen zijn welkom trouwens! Ben totaal onervaren wat betreft een moestuin.
(foto's zullen later nog eens komen, dat beloof ik!)

Vandaag hadden we even een gezinsdagje.
Eerst wandelschoenen gekocht voor manlief (pfff wat zijn die dingen duur maar goed dan heb je wel goede en hij heeft er speciaal voor gewerkt dus zit wel goed.
Even met de meiden de natuur in, ergens wat drinken en erna nog wat boodschapjes doen.
Zag manlief bij de aldi een appelboompje staan voor 5 euro!
Je raad het vast al: hij staat nu al in de tuin naast me moestuin.
Zag trouwens wel dat mijn aardbeien van vorig jaar die in een pot stonden niet meer leven dus ooit weer nieuwe doen ofzo. We will see.

En vanavond.... Hoef ik niks te koken: Zalig!!
Kids zijn ieder zelf hun pizza's aan het maken met hulp van papa.
Zelf heb ik nog een restje van gister wat ik opwarm en heerlijk vind: Braziliaans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten