woensdag 11 april 2012

slaap zacht

Vorige week was ik samen met mijn meiden naar de markt.
Jamie mocht een stofje uit kiezen voor de jurk die ik zou maken voor haar en haar vriendinnetje.
Helaas had de kraam waar ik graag me stof altijd koop dit keer geen echte leuke tricot met rose erin. En toch had Jamie er eentje waar ze wel genoegen mee nam.
Alleen had ik er achteraf erg spijt van.


In een lolletje met MissFrodo kwam ik of eigenlijk samen op een pyama. Het liefst eigenlijk zo'n soort clownspak pyama. Je kent ze vast wel, zo'n pyama waar broek en bovenstuk aan elkaar vast zit en dan een lange rij knopen.  Mocht iemand zo'n patroon vinden geef dan maar een gil want lijkt me serieus leuk om dat eens te maken.

Maar uiteindelijk wist ik het.
Ik ga er inderdaad een slaap iets van maken.

Vanmorgen op zoek gegaan naar een shirt patroon. En natuurlijk dat we dat hadden liggen.
Hup tekenen (met 16 cm verlengt), uitknippen en op het stof spelden. Gelijk heb ik het stof geknipt en ben ik gaan door rijgen. Ja het voelt gewoon voor mezelf wat veiliger om dat te doen.


Zelfs vanmiddag kon ik eraan door werken! Ja me kids werkten vandaag super goed mee!
Daardoor is het me gelukt om een keer een projectje in 1 dag af te krijgen!


met kleine plooitjes in het midden weet niet
of die echt te zien zijn op de foto

Oke heb nog wel poging gedaan om met het lockmachine aan de slag te gaan maar volgens mij mag de lockmachine mij niet zo..... Dus toch maar weer op de naaimachine gedaan. En ach wat geeft het. Niemand ziet toch de binnenkant hoe dat is afgewerkt!


Kreeg trouwens nog een mega leuke vraag van iemand op fb. Of ik misschien ook naailes geef? Hahaha zie het wel als een compliment maar echt les geef ik niet zoals jullie misschien wel weten. Maar iemand op weg helpen lijkt me erg leuk. Juist ook om op die manier weer een maatje erbij te hebben en eventueel samen naai (stikken klinkt eigenlijk netter hahaha) afspraakje.

Maar Jade....
Die zal vast heerlijk slapen in der nieuwe nachthempt


2 opmerkingen:

  1. Ziet er erg leuk uit. En de plooitjes zijn goed te zien hoor!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dankje Esther.
    Ze heeft er gelijk een nachtje in mogen slapen. Wel moet ze erg wennen dat hij dan omhoog kruipt hahaha. Eigenlijk wilde ze er een legging onder als pyama maar ja het is een nachtjaponnetje. Wie weet kan ik nog een keertje beetje spelen met het patroon om een leuke pyama te maken met broek en een keertje hem te maken met korte mouwen ;)

    BeantwoordenVerwijderen