woensdag 21 maart 2012

nog eventjes geduld

Het lijkt misschien dat ik stil zit en niks meer doe maar in tegendeel is waar.
Oke achter de naaimachine is het wat rustiger maar alles zit nog in voorwerk.

Vorige week wat meer tijd aan mijn huishouden gegeven en heerlijk me benedenboel opgeruimd. Klaar voor de lente!

Wel had ik vorige week stof geknipt voor mijn jurk.
Zaterdag het doorhalen ervan gedaan. Tja ik doe dat niet vaak maar nu maar even wel. Voor mensen die niet weten wat ik bedoel: rijggaren dubbel en met erg losjes langs het patroon naaien. Ook de aantekeningen zoals streepjes tot waar een rits komt enzo naai ik er losjes op. Na het doorhalen haal ik de stof van elkaar en zorg dat de draad ertussen strak staat (dus geen lussen meer zijn) en knip het los. Zo blijft er rijggaren zitten en heb je je patroon op je stof staan, een handig spiekbriefje zeg maar.
Dit doe ik dus niet altijd met mijn patronen maar aangezien het weer lang geleden is dat ik wat voor mezelf heb gemaakt en ik dan wat precieser ben leek me het wel fijn om even een spiekbriefje te hebben.

Vandaag heb ik de voering geknipt en ben ik bezig om die door te halen. Daarna gaat het echte werk beginnen. Vind het doodeng hahahaha.

Maar eerst heb ik nog beloofd om met Jade vanmiddag een cake te bakken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten