vrijdag 2 maart 2012

helaas pindakaas

Tja het is echt zo...
Het jurkje voor Jamie is officieel mislukt!
Zoals ik hiervoor al typte bleek hij eerst te wijd te zitten. Vanmorgen alle moed verzameld en hem smaller gemaakt. Maar wat bleek... Nu is hij te smal!
Baal er als een stekker van want vond vooral de stofjes erg leuk en waren niet echt goedkoop naar mijn portomonee (love de markt in dordrecht, met name de kraam van lucien!).
Heb al even zitten kijken of ik hem dan kan maken voor Jade. Gewoon zelfde breedte aanhouden en lengte inkorten. Maar ook voor haar schijnt ie iets te smal te zijn... Om er een extra stukje stof tussen te zetten lijkt me niet mooi.
Nu dus verzinnen wat we er dan mee gaan doen. Iemand ideën voor me?

Ik ben dol op het spieken bij andere bloggen. En kan dan soms zo jaloers worden. Hebben jullie dat nou ook?
Zulke leuke stofjes, mooie jurken en rokjes! Geweldig!
Misschien eens tijd dat ik weer wat voor mezelf ga maken.

De volgende stoffen heb ik dan ook echt voor mezelf in de kast liggen.
Het blauwe stofje is katoen en de wit met zwarte bloemetjes is een tricot.
Veel jurkjes die ik tegen kom zijn van tricot maar vind deze tricot er niet echt gepast voor.
In de knipmode juni 2011 staan hele leuke jurkjes enzo. Maar ben zelf klein en wat fijntjes. Maatje 32 / 34 maar af en toe pas ik ook een 38. Dat weerhoud me soms om te beginnen aan een patroon. Bang weer een stofje te verpesten.

4 opmerkingen:

  1. Hoi hoi!!

    Heb even heerlijk op je blog rond zitten snuffelen :D Ik ben pas net begonnen met naaien op het machine maar vind het ook altijd zoooo zonde als iets niet lukt..

    Ik kom snel weer keertje op je blog kijken :)

    Groetjes Winnie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je even kwam spieken! Ik hoop er gauw weer iets op te zetten wat wel gelukt is ;)
    Ik naai nu ook pas 1 jaartje hoor. Breien doe ik nu al wel bijna 3 jaar. Maar ja... ben een mens met weinig geduld hihi. en met naaien heb je dan sneller resultaat als met breien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Ilse,

    Zie net je reactie op mijn blog, nu ben ik natuurlijk heel nieuwsgierig wat je intikte op Google om bij mij te komen ;)
    Die blauwe stof met witte bloemen is perfect voor die jurk uit de Knip! Enne advies? Gewoon doen!

    Ik ga je volgen, kijken wat je gaat doen ;)

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Esther!

    Leuk dat je me komt volgen.
    Wat ik typte op google was knipmode 2011 juni ofzo.
    Haha ja... gewoon doen... Dat dacht ik bij de jurk voor Jamie ook maar helaas...
    Maar heb mezelf beet gepakt en heb al gelijk het patroon getekend. Moet het nog wel uitknippen hoor en op het stofspelden enzo. Maar ook moet ik nog voering ervoor halen. Maar eerste stap is al gezet!

    BeantwoordenVerwijderen