donderdag 27 september 2012

het boek mag blijven

Deze week heerlijk kunnen naaien.

Ik wilde eigenlijk het boek "allemaal rokje" op mp gaan zetten. Maar heb het toch nog 1 kans gegeven en maar goed ook. Al mijn vorige werkjes uit dat boek waren niet super succesvol. Het rokje van Jamie (met de giraffen) gaat zo moeilijk over der heupen heen en de klokrok die ik voor mezelf had gemaakt was te los.
Maar deze lukte gelukkig wel!
Ik had geen goede rits. Alhoewel... Ik had nog een knal oranje rits. Vond hem er eigenlijk wel bij passen dus gewoon gebruikt. Het was geen blinde rits maar dat was ook niet nodig. Op pag. 120 van het boek staat hoe je het beste een gewone rits erin kan zetten.
Het enige wat er nog aan ontbreekt vind ik, is een oranje appliccatie. Maar ik ben er nog niet uit hoe of wat. Dus mochten jullie ideën hebben voor me.....



En ook de stiksels heb ik gewoon in het oranje gedaan.


Gister avond hoorde ik dat de jongste dochter weer thuis komt van een logeerpartijtje bij opa en oma. Daarom wilde ik nog gauw even wat naaien.
Dus maakte ik  vandaag nog even 2 kussenhoesjes. Geen gedoe gehad want heb er geen ritsen in zitten.
Me vorige kussentjes waren echt helemaal op. Had vorige week al 2 kussentjes gekocht bij de action dus hoefde alleen de hoesjes nog te maken.

 
De zwarte-witte kussens had ik al. Eerst had ik het idee om een soort schapenvacht te gebruiken. Heerlijk warm en lekker zacht. Maar ik vond het te somber worden. En dus ben ik op zoek gegaan naar rood. Wilde toch al wat meer rood in me woonkamer hebben en had dit stofje nog liggen dus kwam mooi uit. Het enige wat jammer is, is dat het niet echt combineert met me gordijnen. Maar heb nu eenmaal een lastige kleur rood gordijnen.
Maar kussenhoesjes zullen hier wel meer gemaakt worden denk ik want was wel erg makkelijk.
 

3 opmerkingen:

  1. Tof rokje!! Leuk met dat oranje contrast ritsje en stiksel...misschien is een gehaakte (oranje/met nog een kleurtje ofzo) bloem rechts onderin op het rokje leuk? Komt dat oranje nog meer terug in het rokje. Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. piep, een lieve pompoen? in deze tijd vn het jaar als applicatie ?

    snoezig rokje

    knuf mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik heb bij de wibra leuke plaatjes gevonden wat ik er misschien op ga stikken. Inderdaad een pompoen maar eventueel een bruin egeltje... nog even kijken wat ik ga doen. Aan de andere kant is dit zo ook wel leuk want kan ik hem elk seizoen aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen