donderdag 9 augustus 2012

werk in de moestuin!

Hoi allemaal!!

Het is inmiddels alweer een week dat we thuis zijn en mijn man heeft zijn eerste werkdag. Dat betekend dat ik alleen thuis ben met de kids. Dat was wel even omschakelen zeg! Man wat ben ik verwend deze vakantie door mijn man, heerlijk!!
Helemaal terug voel ik me nog niet. Geen zin in huishouden (al kom je er niet onderuit) en geen zin in de dagelijkse routine. Maar we gaan het zien hoe het zal lopen. Kids hebben nog even vakantie.

Van de week had ik heerlijk van me bramen kunnen eten. Ik had in 3 dagen tijd bijna 600gr geplukt!
Ik had er clafourtis ofzo van gemaakt. Had in de winkel nog wat besjes gekocht en wat aardbeien.



Ik moet eerlijk zeggen: ik vond hem niet lekker. Eigenlijk niemand in huis. Ja oke Jade luste het "deeg" opzich nog wel maar de rest niet. Ik vermoed dat hij te zuur was geworden doordat ik de bessen in had gedaan.

Gister avond had ik nog bezoek die op het raam "klopte"

Was ik even blij dat ik de ramen nog niet had gedaan!!! hahaha. Maar nu zit hij bij zijn vriendjes in de groene container.

Vanmorgen lekker in de tuin gewerkt. Was ook wel nodig. En eigenlijk kwam het meer door Jamie.
Die wilde graag onkruid weg halen. Heerlijk zo'n dochter!!

Dus flink wat onkruid uit de moestuin gehaald. Gelijk even de pakzooi verplaatst naar een pot. Ik dacht dat ie het niet meer ging doen maar lijkt erop dat er nieuwe bladen komen dus even zo proberen.
Gister had ik nog 2 rijtjes met sla met rode rand gezaaid en nog een bloemkooltje erbij. Dag ervoor had ik al spinazie gezaaid.

van links naar rechts: bloemkool, spinazie en sla
Ook wel leuk vond ik om te zien is dat 1 broccoliplantje 2 kroppen aan het maken is


De andere broccoli plantjes staan leeg, heb daar de broccoli al van gegeten maar hoorde dat als je het plantje laat staan het binnen 2 weken ongeveer nieuwe kroppen aan de zijkant komt. Dus ben benieuwd!

Kan jullie vertellen dat ik ook weer een nieuw idee heb: een stukje grond reserveren voor volgend jaar om daar eventueel allemaal soorten wortels te plaatsen ofzo. De kids zijn er namelijk helemaal gek op. Jade vraagt elke dag om een wortel uit de tuin, want tja hij moet natuurlijk wel uit onze tuin en niet uit de winkel

Zoals je ziet ben ik al wel een beetje aan voorwerk begonnen om het daarna een beetje bij te houden maar denk dat ik het nog flink zal moeten gaan verhogen enzo. En dan nog even verzinnen hoe ik het ga afzetten zodat de kids ook weten waar het gedeelte is.

En wat heb ik nu nog allemaal in de tuin staan?
bloemkool
spinazie
sla
spruitjes
boerenkool
broccoli
rode bieten
wortels
bieslook
sperzieboontjes
aardbeien
bosui
prei
pakzooi
basilicum
tomaat
courgette
citroenmelisse
radijs
En de pepers die binnen op de vensterbank staan

Ook moet ik ergens pastinaak hebben staan maar kan hem niet vinden dus vreet dat hij het niet doen of ik heb hem verwisseld met 7blad wat ik er altijd uit trek. Had al wel gezien dat het blad ervan daarop moet lijken. Nou ja volgend jaar nieuwe kansen!
Wat ik nog wel in oktober ga doen is knoflook planten.

En volgend jaar? Tja daar heb ik ook al een lijstje voor maar zal nog niet alles verklappen ;)
Heb in ieder geval wel wat uit frankrijk meegenomen en wil nieuwe dingen proberen.



P.s.: Ik ga mezelf nog even geven totdat de kids naar school zijn en alles weer "normaal" draaid in huis om dan de winnaar te kiezen voor de stofjes!

3 opmerkingen:

  1. Spannend hoor zo'n tuintje en wat er allemaal wel of niet opkomt! Ik heb zelf helemáál geen 'groene vingers' maar het is leuk om te volgen!
    Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om jouw moestuintje te kunnen volgen. Spijtig dt de taaet te zuur was. Ze zag en nochthans lekker uit...

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n moestuintje. Zou ik ook zo graag willen, maar daar is mijn tuin echt te klein voor. Enige wat ik heb staan is maggiplant en bieslook. En oja, aardbeien, maar daar worden de vruchten niet rijp van...

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen