dinsdag 21 augustus 2012

vakantie voorbij

Vandaag is Jamie weer terug naar school. Groep 6 al. Dit schooljaar zal Jade naar groep 1 gaan...
Het schooljaar dat ik misschien ga werken.
Hoe dan ook, we zijn weer begonnen!

Net als de meiden heb ik wel wat moeite nog hoor want moet eigenlijk aan me huishouden gaan beginnen. Maar even zo zitten terwijl je alleen thuis bent is ook wel weer even lekker.

Het is een mooie fijne vakantie geweest!
De meiden hebben veel lol gehad.


Zo hebben we de laatste week:
Heerlijk in het zwembad gezeten, tenminste zij dan... ik kon daardoor me boek uit lezen


Konden de meiden nog even gezellig samen gaan skaten.


En hebben we dus echt genoten van het weer. En het mooie is, dat het weer nog steeds super is!

 

Mijn moestuin gaat ook goed al komen we voor mijn gevoel al aardig tegen het einde aan van het seizoen. Dus even goed nadenken wat ik met me stukje grond doe. Of groenbedekking of mulchen.... Ben er nog niet over uit. Maar kan ik nog even over nadenken.

In de afgelopen tijd hebben we heerlijk veel bramen kunneen plukken. Bijna tot 600 gram toe!
Daarvan had ik een smooty gemaakt van bramen, banaan en beetje ijsthee.
Gisteren kreeg ik me eerste bloem open te zien van de courgette plant. Vind hem toch zo mooi! Dus ook al zullen we de courgettes misschien niet lekker gaan vinden dan wil ik alsnog volgend jaar courgette want hij is ook wel erg mooi en gezellig!


Gisteren wilde Jade dolgraag een wortel uit de tuin mee naar school nemen.  Ze is dan ook echt dol op de wortels uit de tuin! Hij was niet groot omdat ik ze niet zo goed heb gezaaid dit jaar (te dicht op elkaar) maar hij is wel in een leuk formaatje voor me willy wortel.


En weer heb ik wat gevonden bij het grofvuil


Alleen nog even schuren en een lak eroverheen en dan leuke plantjes opzetten enzo.
Tevens vandaag nog een klimrekje voor planten gevonden bij het grofvuil dus ook maar gelijk meegenomen voor me plannen voor het volgend seizoen.






En het mooiste vind ik nog wel me hangstoel!


Gekocht op vakantie dus extra herinnering eraan. Maar vanuit me hangstoel kan ik ook heerlijk kijken naar me moestuintje of lekker wegdoezelen.

Maar nu... nu moet ik toch ook echt even in actie komen!

1 opmerking:

  1. Wat een prachtig tafeltje heb je gevonden. Waarom smijt iemand zoiets weg he?
    Zal vast mooi worden.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen