zondag 1 juli 2012

tiktak tiktak

Ik heb al een paar weken dat ik gewoon op zondag een leuke andere rok of jurk aan zou willen doen.
Dus gister avond ben ik nog flink aan de slag gegaan. Heb tot 23:30 uur achter de machine gezeten maar ben trots op het resultaat.
Eigenlijk is het een proefexemplaar maar hij is leuk geworden!

Mijn eerste zelfgemaakte klokrok uit het boek "allemaal rokjes"





De band heb ik dan op mijn manier erop gezet want begreep de manier van mme zsazsa niet helemaal. Maar dat heb ik met meerdere dingen in haar boek dat ik niet helemaal begrijp.
Mijn manier:
Band dubbel vouwen, open kant tegen de bovenkant van de rok aan (g.k.o.e.) en op 1 cm vast stikken.
De cm naar binnen vouwen en op de rok doorstikken zodat hij blijft zitten.


Wel ga ik nog een paar aanpassingen doen:
- Knoop verplaatsen zodat hij strakker zit
- Me best doen de rits meer te verstoppen, dus dichter op de rand zien te stikken (dat blijf ik lastig vinden)
- De zoom opnieuw netjes zetten

- En ik ga er nog een keer voering in zetten. Zo hoef ik niet altijd na te denken wat ik eronder draag en kan ik hem vaker aan. Wie weet ook in de winter ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten