woensdag 27 juni 2012

update

Even een update over hoe het met mijn moestuintje gaat ;)


Gister ben ik nog even bezig geweest in de tuin. Ik ga een strookje erbij pakken om meer te kunnen planten. Daarom heb ik de tegels naar achter geschoven. Maar goed ook, want daardoor heb ik de verstopplek van de slakken gevonden. Dus moeten regelmatig even onder de tegels kijken.
Omdat ik vermoedelijk last van kevertjes heb, heb ik bieslook tussen me bonenplantjes gezet. Die blijken niet van bieslook te houden. 3 plantjes knappen al aardig op maar mijn lieve jongste dochter had ook even gisteren geholpen in de tuin en plukte de achterste rechter plantje kaal....


De bovenste knapt aardig op maar de onderste wil nog niet zo. Voor het geval dat heb ik binnen nog een bonenplantje staan:



Verder heb ik nog meer binnen staan:
 1 bak met kropsla (18 stuks haha) 1 bak met pluksla, bosui en prei    


En buiten? Daar groeit ook alles lekker door
 wortels en radijs

 broccoli, radijs en 1 kropje sla

De aardbeiplantjes met flinke uitlopers

 tomaat

aardbei

Jamie vertelde mij dat we op 4 plaatsen in de tuin citroenmelisse hadden staan. Dus heb ik het op 1 plek weg gehaald en in een pot gezet. Vanmorgen er nog even naar gekeken en hij lijkt goed aan te slaan


En kijk ! Mijn eerste bramen beginnen te vormen! We krijgen dit jaar weer veel bramen zo te zien!



En vanmiddag hoop ik weer heerlijk achter me naaimachine te zitten om leuke jurkjes voor mezelf te maken. Eens zien of wij het ook redden met de Sancho- uitdaging ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten