zondag 17 juni 2012

on-genodigde gast

Gister avond was ik het even helemaal zat. Had steeds het gevoel dat ik maar weinig zinvolle dingen had gedaan ook al wist ik dat ik er wel was voor mijn meiden.
Het leek goed te gaan met Jamie maar uiteindelijk was het 's avonds weer raak: 39,5 graden koorts.

Dus toen ze op bed lagen ben ik even me tuin in gegaan en aan de slag gegaan. Er stond namelijk weer aardig veel 7blad. Toen ik eenmaal bezig was begon ik de smaak te pakken te krijgen en was gewoon niet meer te stoppen haha. Heerlijk gevoel gaf het me.
En het resultaat? Dat mag er zijn.



Onder me bramenstruik ook aardig geruimd en aan het nadenken wat voor groente ik daar ga plaatsen.
Achter in tegen de schutting kwam de klimop van de buurvrouw wel heel erg ver onze kant op. Of eigenlijk hadden we gewoon een complete klimop gratis cadeau van haar gekregen. Maar het nam wel aardig wat zonlicht weg van me moestuintje. En was toch lekker bezig dus hup weg met dat ding!



Dit is zoals me moestuin er nu bij staat.
Links zien we de broccoli met daarnaast een rijtje radijs en weer broccoli en radijs.
Dan komt er hopelijk nog wat sla en daarnaast de worteltjes (halve rij) en radijs (andere halve rij).
En dan aan de rechterkant, dus na het middelste paaltje staan mijn prinsessenboontjes.
Maar die lijkt aangevreten te worden.
Maar wie goed naar de foto kijkt ziet op het plankje recht dat ik bezoek had.. een muis!
Zou hij de dader zijn van het opeten van de plantjes? Hij zit onder me schuurtje, tenminste daar kwam die vandaan. We gaan maar eens even nadenken hoe we dat gaan aanpakken. Tips zijn welkom!

Waarschijnlijk dat ik het moestuintje nog een stukje naar achteren doe zodat ik een rijtje erbij heb. Wel hou ik tegels aan de achterkant zodat ik daar kan lopen om bij de groente te kunnen.
Ondertussen heb ik wat sla in mijn kweekbak gezaaid. Zo kan ik ook goed zien wat nu precies sla is wat in de moestuin staat en mocht het in de tuin niet lukken dan heb ik nog wat achter de hand. Het is wel traagkiemend dus moet flink veel geduld zien te vinden.

Deze struik zou ik nog graag me tuin uit zien gaan maar ik weet maar niet hoe ik het aan moet pakken. Iemand advies?











Ook vandaag druk bezig geweest in de tuin, maar dan de voortuin. Het onkruid kwam alweer hard tevoorschijn. We hebben nog grote plannen met onze voortuin maar komt goed. Nu eerst proberen het leeg te houden.


Vergeten jullie de give away niet? de teller staat nog steeds op 12 volgers...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten