woensdag 20 juni 2012

lekker dagje

We zijn vandaag goed van start gegaan vind ik zelf!
Nog voordat Jamie naar school was, stond ik al te stofzuigen. Even later te dweilen.

Dan de afwas nog weg gewerkt en tijd voor leuke dingen!

Wilde zo graag de nieuwe knipmode kopen en die lag gister nog niet in de winkel maar nu gelukkig wel. bij een kopje thee even lekker door zitten bladeren en er staan zoveel leuke dingen in, echt super!


Daarna nog even de voering voor Jade haar jas getekend en geknipt. Gelijk weer een paar stappen gedaan en moet zeggen het lijkt al op te schieten. Maar blijf het wel beetje eng vinden hoor. Een echte uitdaging voor mij dus en als hij goed is gelukt kan ik alleen maar nog trotser zijn op mezelf toch?


Natuurlijk wilde ik ook nog wel even wat aandacht besteden aan mijn moestuintje...
Zag dat 1 van de prinsessenbonenplantje (leuk galgje woord hihi) volledig is opgevreten. Maar waardoor... Ik ben er nog steeds niet uit.

Daarom heb ik nu maar een potje binnen staan om te kijken of ik alsnog een plantje kan krijgen. Als hij goed sterk en flink groot is zal ik hem buiten plaatsen. De andere 3 plantjes staan nog wel in de tuin maar worden ook wel aangevreten.














Afgelopen maandag had ik nog wat zaadjes gekocht: prei, bosui en pluksla met eenr ode rand. Had ergens gelezen dat de slakken daar niet van houden en in de war raken als je dat bij je sla neerzet enzo.. Dus gaan we proberen.

Links in de bak zitten de nieuwe zaden en in de rechter kweekbak heb ik traagkiemende kropsla zitten. Een van die zaadjes is al ontkiemt. Dus minder traag dan ik dacht, in de tuin bleef ik maar twijfelen wat nou me sla was dus leek me gelijk een goede oplossing om de sl te leren kennen.
Maar wat het leukste vandaag van mijn moestuin is:


Verse radijs uit de tuin! Ze zijn niet allemaal  zo groot gevormd enzo maar zag dat sommige al aangevreten werden en de radijs kwam flink boven de grond uit. Ben er goed tevreden over. heb nog wel meer radijs in de tuin staan maar die moeten nog wel even.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten