vrijdag 15 juni 2012

jong geleerd is oud gedaan


Vandaag is Jamie een dagje vrij van school.
Daarom hadden we op de planning gezet dat ze vandaag eens mocht gaan proberen te naaien op mijn machine. Jade ging toch nog naar de psz dus hadden we even voor onszelf.

Ondanks dat ze ziek is zijn we het toch gaan proberen. Ze vond het heerlijk!!! Echt super leuk, ze genoot er echt van!




Oke erna had ze wel weer erge hoofdpijn, maar zo gek vond ik dat niet na zo'n inspanning.
Ik tekende met potloot aan de achterzijde van een stukje stof rechte lijnen waar ze overheen moest gaan en ook een lijn waar een bocht in zat. Maar achteraf had ik die bocht te scherp gemaakt. En vervolgens 2 lapjes op elkaar om een zijnaad te maken.
Maar resultaat was er wel! Niet gek voor een eerste keer proberen toch?


Vervolgens legde we de goede kanten op elkaar en maakte de andere kant ook dicht. Om vervolgens te leren om gaan met een tornmesje.

Ben best wel trots op der en hebben besloten om binnenkort eens een rokje te gaan maken. Beetje met mijn hulp maar vooral Jamie die het maakt!

1 opmerking:

  1. Jong geleerd, is oud gedaan! Ik was ook erg jong toen ik zo'n handgedraaid naaimachientje kreeg. Wat heb ik daar jurkjes op gemaakt voor de barbie...

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen