maandag 30 januari 2012

Lang leve internet!

Van de zomer had ik eens een poging gedaan om een t-shirt te maken voor de jongste. Maar helaas... het mislukte door de mouwtjes. Ik dacht ze dicht (rond) eraan te stikken maar dat werkte niet zo goed.

Nu vond ik dankzij een vriendin van me op internet een uitleg hoe je mouwen moet inzetten. Door deze uitleg durfde ik het wel weer aan om een 2de poging te wagen. Maar dan dit keer met een tuniek voor de oudste.
Het patroon van het tuniekje had ik al een hele poos ligge en was er helemaal verliefd op.

Paar weken geleden liep ik op de markt te spieken bij de stofje en was gelijk verkocht! Wist gelijk waarvoor ik het ging gebruiken: de tuniek !  Thuis had ik nog een rose fleeche dekentje liggen die ik er leuk bij kon combineren.

Dus daar gingen we mee aan de slag. En met succes!! Het is me gelukt met die mouwen! Nu durf ik voortaan wat meer truitjes en shirtjes te maken voor mijn meiden.


mijn succes
De mouwen zijn erg leuk geworden al zeg ik zelf. Het is geen gewone, maar een half ronde. Op de pols gewoon en op de hand zelf ligt hij in een boog op der knokkels.









Ik dacht er eerst een knal rose legging onder te doen, dus ook die er gelijk bij gemaakt. Maar achteraf was het niet mooi. Tuniek is er net te kort voor, maar goed. Hoe dan ook heeft ze nu ook weer een rose legging erbij.

En dit alles terwijl mijn naaimachine weg gebracht is om nagekeken te worden. Maar heb gelukkig zo'n lieve moeder waarvan ik haar naaimachine mocht lenen zodat ik toch lekker af en toe kan naaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten