vrijdag 6 januari 2012

happy new year!

Om te beginnen iedereen een gelukkig nieuws jaar! 2012 alweer wat gaat het toch hard.
Maar dit jaar staan een hoop leuke dingen te gebeuren in ons gezin dat is zeker!
De oudste die 10er wordt, ik ga me rijbewijs halen van de zomer (hopelijk), de jongste krijgt een nieuwe teen nagel (hij is er nu af) en mijn man en ik zullen dit jaar ons 5 jarig huwelijk saampjes vieren!


Afgelopen tijd ben ik wel druk bezig geweest maar niet altijd met het naaien of breien.
Dit keer ook wel eens heerlijk in de keuken staan uitproberen.


Zo had ik voor Oud en Nieuw dat ik coxinhas wilde maken. Dat is een braziliaans lekkernij en wilde dat zo graag eens maken. Dus nu mijn kansen ervoor gepakt. Terwijl iedereen dus oliebollen bakte, was ik de coxinhas aan het bakken. Resultaat mag er zijn zeg ik zelf en ga het zeker nog eens maken.

Een tijdje terug was helaas mijn naaimachine gevallen. Gelukkig viel de schade mee... Een kapot lampje en de hendel bovenaan zat niet meer netjes op zijn plek. Van de week heb ik mijn naaimachine maar eens een hele goede schoonmaakbeurt gegeven en gelijk ge-olied. Hij loopt weer veel lekkerder! Heb zelfs de hendel weer goed op zijn plek gekregen. Dus best wel trots op mezelf eigenlijk.
Door dit alles kreeg ik wel weer zin om wat te gaan naaien en had al een hele tijd het idee om een bijbelhoes te maken. Dit kan zowel met stof als met tafelzeil. Maar aangezien het mijn eerste keer was wilde ik het eerst met stof proberen, wat ik nog in huis had.



Het patroon had ik online gekocht voor 2,99. Achteraf gezien had ik het misschien ook zelf zo kunnen bedenken maar goed. Wie weet ga ik het nog eens op een andere manier proberen. Zodat het meer lijkt zoals we vroeger onze boeken op school moesten kaften want dan beschermd het beter je bijbel lijkt mij.
Dit kan natuurlijk ook gewoon bij een leesboek ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten